OSS-aangifte (One Stop Shop)

OSS-registratie (One-Stop-Shop Registratie) en aangifte regelen

Ook wel bekend als de Unieregeling, de OSS aangifte is een uitkomst voor bedrijven die in meerdere EU-landen diensten of producten verkopen. De One Stop Shop is een overkoepelende regeling binnen de Europese Unie om btw administratie te vereenvoudigen voor bedrijven en overheden. Het zorgt ervoor dat bedrijven zich niet meer in elk land waar ze btw verschuldigd zijn, in hoeven te schrijven.

En aangezien er vaak hoge kosten verbonden zijn aan het inschrijven in ieder land, maakt dit het ook voor ondernemers financieel laagdrempelig om mee te starten.

Maar jammer genoeg zit er best wel veel papierwerk aan vast om de OSS-registratie in orde te maken. En er zijn veel wetten en regeltjes waar u rekening mee moet houden tijdens de OSS aangiftes en registratie, wat het een tijdrovend proces maakt. Daarom raden we ten zeerste aan om een expert erbij te halen die bekend is met alle regelingen rondom OSS.

Bij Duurzaam Administratie & Advies bent u ervan verzekerd dat alles omtrent OSS nauwkeurig wordt geregeld. Van registratie tot de daadwerkelijke aangiftes, wij bieden de juiste ondersteuning om ervoor te zorgen dat alles vlekkeloos en voorspoedig verloopt.

Wat u mag verwachten van Duurzaam Administratie & Advies:

  • Adequate hulp bij OSS aangifte en registratie
  • Een ervaren team die bekend is met de wet- en regelgeving omtrent OSS
  • Een vast aanspreekpunt voor vragen en direct contact
  • Tijdige en correcte aangiftes
  • Met het oog op toekomstige veranderingen in Europese btw-regelingen


Advies: OSS registratie via een administratiekantoor

Door de ingewikkelde manier om OSS-registratie te regelen, is het verstandig om een ervaren administratiekantoor in te schakelen. Bij Duurzaam Administratie & Advies bent u aan het juiste adres. Wij ondersteunen u bij de One Stop Shop registratie en vervolgens zorgen we er altijd netjes en tijdig voor dat uw aangiften correct worden ingediend. U hoeft zich geen zorgen te maken om administratieve rompslomp.

Wij bieden ook ondersteuning in het geval dat u eerdere incorrecte OSS-aangiftes heeft verstuurd. Het is van belang om dan snel te handelen om boetes en rente te voorkomen. Of juist om teveel betaald geld terug te krijgen.

Interesse in ondersteuning of heeft u meer vragen? Bezoek dan onze contactpagina om met ons in contact te komen, dan kijken we wat we voor u kunnen betekenen.

Waarom is Duurzaam Administratie & Advies de juiste partner voor OSS aangiftes?

Bij Duurzaam Administratie & Advies hechten we extra veel waarde aan een goed klantcontact. We kunnen altijd helpen met papierwerk en aangiftes, maar om echt een goed verschil te maken in uw financiële situatie, moeten we uw bedrijfssituatie en toekomstdoelen onder de loep nemen. We bieden ook fiscale hulp op meerdere fronten en kunnen adviseren over belasting- of financieel gerelateerde zaken.

Is de OSS verplicht voor ondernemers?

Nee, OSS-registratie is momenteel niet verplicht. U kunt altijd gewoon nog aangifte doen in de landen waar u producten of diensten verkoopt. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld slechts in een enkel ander EU land verkoopt, dan kan het aantrekkelijker zijn om het gewoon eenmalig met dat land te regelen. Ook daar kunnen wij u bij ondersteunen.

Contact opnemen

Samen je financiën verbeteren?

Neem contact met ons administratiekantoor in Baarn op of laat je gegevens achter en wij zullen binnen 24 uur bij je terugkomen!